Reklama
  • Poniedziałek, 14 marca 2016 (14:00)

    Masło, oliwa z oliwek i oleje roślinne są potrzebne w diecie dziecka. Malec powinien je jeść codziennie. Ważne, by były to produkty jak najlepszej jakości.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 14 marca 2016 (14:00)

    Tradycyjne świąteczne potrawy zazwyczaj bywają dosyć tłuste i słone. W takiej postaci nie są odpowiednie dla małych dzieci. Jednak jeśli nieco zmodyfikujemy dania, nawet roczny smyk będzie mógł ich skosztować.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 14 marca 2016 (14:00)

    Lekarze, alarmują, że aż 99 procent polskich czterolatków ma w diecie niedobory witaminy D. Tymczasem witamina ta jest dziecku niezbędna, gdyż poprawia wchłanianie wapnia, który z kolei wpływa na prawidłowy rozwój kości i zębów oraz wspiera pracę układu odpornościowego malca. ● Aby zmniejszyć ryzyko niedoboru witaminy D w organizmie smyka, warto co dzień podawać dziecku odpowiedni suplement, np. Meltiki. ● Meltiki Witamina D to szybko rozpuszczające się tabletki do ssania zawierające wita

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 14 marca 2016 (14:00)

    Wpuszczenie kropli do nosa czy zaserwowanie syropku nie musi być trudne. Mamy na to sposoby!

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 29 lutego 2016 (08:00)

    Moja 3-letnia córeczka lubi oglądać bajki tylko w telewizji. Gdy proponuję, że jej poczytam, odchodzi lub szybko się nudzi. Co zrobić, żeby w przyszłości czytała książki, a nie stała się telewizyjnym maniakiem?

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 22 lutego 2016 (13:05)

    Nasze dwuletnie dziecko uwielbia majonez. Czy możemy bez obaw dodawać mu go do kanapek? Czy ten domowy jest zdrowszy? Majonez to bardzo kaloryczny zimny sos używany jako dodatek do różnych potraw, kanapek, sałatek i surówek. Ma delikatny smak, bo powstaje z żółtek, oleju oraz niewielkiej ilości dodatków smakowych: soli i octu. Sztuka przygotowania majonezu polega na połączeniu żółtka i oleju w gęsty, gładki sos o kremowej konsystencji. Robiąc majonez w domu, warto zastąpić ocet sokiem z c

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 22 lutego 2016 (13:05)

    Zaliczają się do niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i stanowią bardzo ważny składnik menu dziecka. Są wykorzystywane przez organizm do budowy układu nerwowego, biorą udział w procesach widzenia, budowaniu odporności i zwalczaniu stanów zapalnych. Głównym źródłem kwasów Omega-3 są tłuste ryby morskie, takie jak łosoś, śledź, makrela. Warto więc, by pojawiały się na talerzu brzdąca 1-2 razy w tygodniu. Jeśli maluch nie lubi ryb, kwasów Omega-3 może dostarczyć m

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 22 lutego 2016 (13:05)

    U maluchów w wieku 1-3 lata deficyt tej witaminy stopniowo rośnie. Wynika to z przechodzenia dzieci na dietę złożoną przede wszystkim z pokarmów stałych, które często są ubogie w wit. D.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 22 lutego 2016 (13:05)

    Roczny malec może już jeść prawie wszystkie składniki z „dorosłego stołu”. Jednak posiłki muszą nadal być lekkostrawne, bo brzdąc wciąż jeszcze ma wrażliwy brzuszek. Dania możesz już doprawiać odrobiną soli (nie mogą jednak być pikantne). Produkty, z których przygotowujesz jedzenie dla dziecka, powinny być jak najwyższej jakości. Oto, co powinno się znaleźć w codziennym menu brzdąca: ● mleko i nabiał – są źródłem łatwo przyswajalnego białka i wapn

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 22 lutego 2016 (13:05)

    Możemy nią poczęstować smyka pod koniec 1. roku życia. Aby ją przygotować, wystarczy bułkę pszenną lub kromkę grahamki posmarować masłem, położyć plasterek wędliny lub porcję pasty z jajka albo twarożku. Gdy malec już nabierze wprawy w jedzeniu, warto dodać pomidora, sałatę lub ogórka.

    Czytaj więcej Komentarzy:0